Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 24 augusti 2011

Unnardag

Idag tar jag en paus i allt jobbsökande och unnar mig själv egentid för att göra något jag tycker är roligt. Så jag har hamnat i köket för att prova på lite nya konstverk. Just nu sitter jag och väntar på att min deg ska jäsa färdigt.
Det jag har hunnit med hittills är Äppelmos med vanilj, första gången jag provar på detta men något måste jag göra när vi håller på att drunkna i äpplen.

Om rätt ska vara rätt är det bara att plocka fram stegen och ge sig ut och plocka äpplen i trädgården, vilket var precis vad jag gjorde.
Min fångst
In i köket för att skala och tärna. I med äpplena i den stora kastrullen med vatten och vaniljstång så att det får bli till mos.
Koka små äpplen , koka.
Sedan är det bara att tillsätta socker och konserveringsmedel. Vips så blev det ett riktigt gott äppelmos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar