Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 25 augusti 2011

Jag och mina underbara egenheter

Det har jag en hel del utav (precis som alla andra), man skulle nästan kunna tro att jag samlade på dem. Men den jag tänker dela med mig av nu är rätt mild och en alldeles splitterny egenhet.
Om någon utav er som tittar in här då och då råkar ha missat det kan jag säga igen att jag är en människa som lägger upp dagsplaneringar och värdesätter mina rutiner. En morgonrutin som jag älskar är Morgonpasset i P3, det har faktiskt varit lite tufft i sommar då det har varit sommarpratare som var rent kassa enligt mig.
Men denna vecka har ÄNTLIGEN det riktiga Morgonpasset börjat igen, så radion SKA på direkt när jag kliver ur sängen. Det spelar ingen roll hur trött eller grinig jag är, jag blir ALLTID på bra humör utav Kodjo, Hanna och Martina. Jag är idel öra hela frukosten men sedan kommer kruxet. Förskolan.
När det är dags att åka dit är jag så snabb jag bara kan med Philip ut i bilen, radion står kvar på inne i huset så att jag ska missa så lite som möjligt. Bilen "panikstartar" jag så fort Philip sitter ordentligt fastspänd så att jag kan fortsätta lyssna på väg till förskolan. Väl framme blir det oundvikligen ett avbrott.
Hemma på uppfarten igen sitter jag kvar i bilen tills det kommer musik. Då passar jag på att småspringa in i huset, där radion står på. Kopplar in radion i mobilen, i med lurarna och drar med Malte ut på en promenad så jag verkligen kan suga i mig slutet av programmet.

Det är nog verkligen meningen att jag ska bo på landet. Det hade sett lagom kul ut om vi hade bott i ett villaområde och jag hade suttit på uppfarten och ugglat i bilen för att sedan rusa mot ytterdörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar