Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 18 augusti 2011

Förskoleuppdatering

Det känns så mycket bättre med hela tanken på förskola nu! Philip verkar trivas och det har gått bra de korta stunder jag har lämnat honom själv. Med handen på hjärtat kan  jag säga att personalen kanske får det svårt att bli av med mig för jag trivs hur bra som helst. Kan börja där jag med.
Över bara denna vecka tycker jag att min lilla lillsnutt har blivit så stor. De andra barnen äter själva och vi har alltid matat Philip, jag har helt enkelt trott att han varit för liten för något annat.
Men nu tränar han för fullt på att använda gaffel och sked, det går sådär och man måste vara med och peta en hel del men duktig det är han.
Bordsskicket ska vi inte tala om men det är som det ska vara.
Men visst krävs det mycket energi att lära sig nya saker och busa med andra barn. Jag tror aldrig att han har varit såhär trött efter lunch förut som han är nu, han vaknar inte ens när jag bär honom från bilen.

Det är klart att jag svämmar över utav stolthet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar