Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 24 augusti 2011

Bakprojekt del 2

Min deg är färdigjäst sedan länge och det var alltså sockerbullar som stod på tur, självfallet fyllde jag dem med mitt egna äppelmos.

Sockerbullar med äppelmos
En härlig utkavlad deg som väntar på att bli uppdelad i 40st fyrkanter och fyllda med kanelsmet och äppelmos.
Sedan var det meningen att jag skulle knyta fina små paket av varje fyrkant men i ärlighetens namn blev det kanske mest knöggel. Men fina blev de i på något sätt ändå inför jäsomgång två.

Färdiggräddade och väldoftande penslade jag "provsmaksbullarna"  med smör och doppade dem i socker.

Nu är jag partisk men fy tusan vad goda de blev!

Under tiden som jag bakade kramade Philip diskmaskinen och lyssnade till dess brummande, gullunge.

Jag hade tipsat Robban att jag skulle baka (men inte vad) så han kom hem lagom för att provsmaka, det fick bli vår mellis. Inte nyttigt och bra men den lilla tjockisen i mig mådde prima.
Det absolut trevligaste med dagen var ändå att det direkt lönade sig att baka, för med Robban kom även en blombukett med hem.
Imorgon är det dags för allvaret igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar