Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 26 augusti 2011

Gröna skrämmande saker

Imorse när jag stod och gjorde mitt framför spegeln började Philip skrika inne i sitt rum. När jag kommer in ser jag att han har dragit ut en av sina byrålådor som ramlade ner på golvet vilket han troligen blev skrämd utav. Ingen fara... tills jag ser vad som sitter på byrån!
En stor syrsa! Nu blev det en pluttsyrsa på bilden men det är bara för att jag inte vågade gå närmare med mobilen. Jag förstår inte varför jag ska ha sådana problem med kryp. Jag är verkligen rädd för dem även fast jag vet att rädslan är helt irrationell.

När vi ändå är inne på irrationella rädslor för gröna saker måste jag visa vad Philip fick av Lotta och Niklas i lördags.

Det är en väldigt mjuk och gosig krokodil som man kan fälla ut så att det blir en kudde. Väldigt snäll och omtänksamt av Lotta och Niklas. Bara det att Philip är lite smårädd för den. Det är bättre nu men han är fortfarande lite misstänksam gentemot den.
Men i lördags när han fick den var han väldigt rädd. Lite kul var det (fast inte för Philip) när Anders tog gosedjuret och snällt försökte ge den till Philip. När Philip skrek blev Anders ännu med frenetisk med mjukisdjuret eftersom han trodde att det var den Philip skrek efter. I själva verket ville Philip bara komma bort från, för honom, den skrämmande krokodilen.
Stackars unge och stackars Anders, men vi andra vuxna tyckte att det var lite kul. Men bara lite.

1 kommentar:

  1. Haha det var så kul när Anders fortsatte trots att Philip blev rädd, men stackarn att han fortfarande är rädd, gulligt dock ;)

    SvaraRadera