Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 29 augusti 2011

Jag och mina underbara egenheter

När jag var liten sa mamma och pappa alltid "göra vid sig" istället för att göra sig i ordning, t.ex. när man skulle borsta tänderna på kvällen eller ta på sig kläderna och göra sig redo för dagen på morgnarna.
Detta har självfallet gjort att jag också säger att "jag ska bara gå och göra vid mig först" innan filmkvällen börjar här hemma. Jag har aldrig funderat särskilt mycket över denna fras förren i tonåren då kompisar som övernattade tittade väldigt frågande på mig när jag skulle gå och borsta tänderna på kvällen, de förstod inte alls vad jag menade.
Då visste jag inte att alla andra säger "göra sig iordning" vilket jag vet nu men jag håller fast vid "göra vid mig" enbart för att jag tycker det är originellt och väldigt charmigt.

Robban tyckte i början av vårt förhållande att denna fras var mycket egendomlig och när vi kände varandra tillräckligt väl klämde han fram att det lät som att jag skulle gå in på toaletten och ta livet av mig.
Det roliga är att det smittar av sig. Det började med att Robban började säga "göra vid sig" ett par gånger och svor sedan högt när han kom på sig själv. Nu säger han det för jämnan, men jag tror inte att han är medveten om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar