Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

söndag 28 augusti 2011

Slapparsöndag

Eftersom veckodagarna äntligen fått sin riktiga innebörd för mig nu ( förut var det lördag hela veckan) är det så skönt med en lugn och härlig söndag. Dagen började bra med att jag fick vakna av mig själv och inte för att klockan ringde eller för att Philip vaknat. Lite naivt blev jag förvånad över att vara pigg så tidigt på morgonen men det visade sig att klockan redan hunnit bli nio, skönt!
Efter en lång sconesfrukost gav vi oss ut i skogen för att plocka kantareller, en hel hink blev det denna gången också, ena frysen är helt fullproppad med kantareller nu. Philip fick en chans att premiärtesta sina stövlar och han verkligen älskade att gå i skogen. Han hjälpte mig till och med att plocka svamp och lade dem stolt i min påse. Jag måste ha missat helt att han blivit så stor,det var bara nyss han var min lilla lillsnutt men nu är han stora killen!

I skrivande stund ligger jag helt utslagen i soffan, för trött för att äta lunch, orkar inte ens sträcka mig efter fjärren och titta på tv. Så jag blir nog liggandes här en stund och bara njuter av det faktum att det är söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar