Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

lördag 27 augusti 2011

Förskolestart

Nu är de två inskolningsveckorna klara på förskolan, som det numera heter men som egentligen är dagis.
Under dessa veckor har jag verkligen märkt vad som behövs mer ut av i garderoben. Byxor var det stor åtgång på och även stövlar behövs. Men det var lätt fixat efter en halv lördag på stan.
Men det nästan viktigaste till min stora grabb köpte jag igår på Lilla Snigel i Norrköping. En jättesöt liten barnbutik med retroleksaker, mycket i trä.
Min stora kille fick en skolväska!
Jag kunde inte motså denna ryggsäck när jag såg den i skyltfönstret, den fanns i en uppsättning olika djur med en uggla fick det till slut bli.
Jag fick den inslagen (bara för skojs skull) och Philip blev helt tokig när han fick sitt paket, han försökte verkligen slita upp det och få ut väskan.
När han väl fick tag i väskan sprang han och lade ner sin mjukisrottis i den.

Jag hade gärna lagt beslag på den där väskan jag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar