Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 15 augusti 2011

Förskolestart

Idag var det dags för första dagen på förskolan och det blev minst sagt en stor hit. Philip trivdes som fisken i vattnet och blev faktiskt rätt arg på mig när det var dags att åka hem. Detta kommer helt klart att bli väldigt bra.

Vad mig själv anbelangar känner jag mig lite tom såhär efteråt. Allt var positivt men hur som är det ändå en förändring. Philip är så pass stor nu och det är dags för mig att komma ut i det riktiga livet och börja jobba.
Även det ska bli jättekul men visst känns det ändå konstigt och läskigt att ändra sin vardag, det har inte direkt varit svårt att vänja sig vid att gå hemma.
Vemod kan nog sammanfatta mina känslor. Fast så fort vi kommer in i hela karusellen kommer det bli hur bra som helst. Jag ser samtidigt väldigt mycket fram emot att komma ut på dagarna, träffa folk och framförallt åt att tjäna pengar.
Tiden har bara gått en aningen för snabbt.

1 kommentar:

  1. Åh, är han redan så stor?! Men skönt att dagis verkar funka fint!

    SvaraRadera