Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 22 augusti 2011

Ny vecka, nya tag

Idag skulle jag ha stannat en halvtimme eller så tillsammans med Philip på förskolan, trodde jag ja. Philip sprang in som den lilla vilde han är, var glad över att återse sina fröknar så det var bara för mig att vända i dörren och åka hem.
"Om det känns bra för dig kan du åka hem igen" som den ena fröken sa. Vad ska man svara på det? Det känns bra att Philip trivs så bra och det känns bra att jag har förtroende för personalen. Men av egna, egoistiska skäl känns det inte bra, jag vill ju ha min lillsnutt hos mig.
Jag har rätt mycket att göra här hemma idag (som alltid), på så sätt är det skönt att vara själv. Men trots alla skitiga hörn kände jag att det var bäst att riva av dagen med en riktig rask promenad med Malte.
Och det hjälpe mot seperationsångesten måste jag säga.

Till roligare saker. I lördags spenderade vi eftermiddagen och kvällen på Augustifesten med familj och vänner, jag har hur många roliga bilder och klipp som helst som väntar på att bli upplagda. Så ikväll får det förhoppningsvis bli en bildfest här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar