Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 5 maj 2011

Tråk

Det är så ruskigt tråkigt att gå hemma hela tiden och dag efter dag återupprepa ungefär samma saker. Finns ingenting att göra samtidigt som det naturligtvis finns hundra saker att göra. Men denna vecka vill jag inte.
Kan väl vara det tråkiga vädret som har varit men jag är bara trött och vill sova, känns bara som att jag sitter av dagarna. Väntar på att Philip ska sova middag så att jag får sova, väntar på att Robban kommer hem och vi äter middag och sedan väntar jag återigen på att klockan ska bli åtta och jag får gå och lägga mig.

Får se om vi kan hitta på något roligt idag. Åka in till stan kanske. Men då var det där med pengar igen, knappt någon bensin i bilen och jag har inte råd att tanka. Kan inte heller spendera på stan, inte utan en hel massa ångest i alla fall.

Visst ska det bli skönt att börja jobba och ha någonting som kan liknas vid en ekonomi men då kommer istället tiden att räcka dåligt till.
Ja, jag är riktigt jävla gnällig men vad fasiken ska jag göra?

Det är väl nu, då jag bara går hemma då jag borde ha en massa energi över att göra tusentals saker för. Men trist nog anpassar jag mig till denna vardagslunk. Ibland kan minsta lilla kännas för jobbigt.
Nej, kanske bara att göra någonting av dagen ändå då.... Solen skiner och det är väl bara att göra något vettigt. Vad som helst måste ju vara roligare än detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar