Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 28 april 2011

Stjäl hej vilt

Jag är svag för listor, särskilt då det inte finns något annat häpnadsväckande att skriva. Denna lista snor jag från Fröken Häggman.

1. Hur gammal är du om fem år?
Då fyller jag 30.
2. Vem var den sista du träffade?
Sitter brevid Robban nu.
3. Hur lång är du och vad väger du?
164cm och 57kg sist jag checka.
4. Vilken var den senaste film du sett?
Rabbit Hole, riktigt bra film!
5. Vem ringde du senast?
Mamma
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Vet inte, kan tänka mig att det var "ring mig" till Robban.
7. Var är dagens planer?
Snart läggdags men först blir det en dusch.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
SMS
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Gifta
10. När såg du senast din mamma?
I söndags när vi var där på påskmiddag.
11. Vilken ögonfärg har du?
Melerande. Eller en salig blandning utav en massa färger.
12. När vaknade du idag?
Prick 06:00.
13. Har du någon gång hittat en katt?
Nix
14. Vilken är din favoritplats?
Hemma
15. Vilken plats föredrar du minst?
Hmm... vad kan det vara? Vet faktiskt inte.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Någonstans alldeles, alldeles underbart!
17. Vad skrämde dig som barn?
Jag var fruktansvärt mörkrädd. Kolla under sängen, sov med lampan tänd, oftast med huvudet under täcket och tryggt intill väggen. Att kolla under sängen har jag lagt ner men jag vill fortfarande ha lampan tänd när jag sover själv.
18. Vem fick dig att skratta senast?
Det var nog Philippo
19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Ja.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
En stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Oftast utan
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två
23. Hur många landskap har du bott i?
Tre. Södermanland, Blekinge och nu Östergötland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan?
Ja
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Beror på väder och vind. Går gärna barfota inomhus.
26. Är du social?
När jag är bekväm och mår bra så är jag det.
27. Vilken är din favoritglass?
Finns ju så mycket gott. Men smultronställets glassar i Söderköping slår nog det mesta.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala det där satans CSN lånet, resa och köpa mig en vettig bil.
29. Tycker du om Kinamat?
Jag äter ju det mesta med kinamat är väl ingen favorit.
30. Tycker du om kaffe?
Nja. En nödvändighet är det i alla fall.
31. Vad dricker du till frukost?
Vatten och kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida?
Till vänster. Halvt på mage, halvt på min högra sida.
33. Kan du spela poker?
Ja, men jag vill bli mycket bättre.
34. Tycker du om att mysa?
Det är väl klart.
35. Är du en beroendemänniska?
Usch ja. Här går det inte att göra mycket med måtta.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej.
37. Vill du ha barn?
Har aldrig velat det tills jag fick Philip och nu kan jag tänka mig två, tre till.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Och efter 2 år av tyskalektioner i högstadiet kan jag säga "Ursäkta mig" på tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja. När jag var 18. Min dåvarande pojkvän skulle skjutsa hem mig för att jag mådde så dåligt. Jag bodde bara något kvarter ifrån honom så jag hade inget bilbälte på mig. (det satt åt för mycket och jag mådde akut illa). Det var halt, vi fick sladd och kanade in i pappas stillastående bil. Trots att vi åkte i högst 50km/h blev det en spräckt ruta och en ordentlig bula i skallen.
40. Föredrar du havet eller en pool?
Äkta varan, havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Mat, kläder och nöjen. Inredning är också kul!
42. Äger du dyra smycken?
Nja. Eller jo, förlovningsringen skulle jag vilja definera som dyr.
43. Har du någon gång testat narkotika?
Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Ett äpple.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Min käre sambo är rätt rolig.
46. Välj ett ärr på din kropp?
Högra ögonlock efter någon ramlingsolycka när jag var liten.
47. Vad har du för ringsignal?
Phantom of the opera.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Ja
49. Flirtar du mycket?
Inte alls, inte nu längre i alla fall.
50. Vart togs din profilbild för din blogg?
I mitt badrum.
51. Kan du byta olja på bilen?
Nej, jag har aldrig ens försökt. Så vem vet, jag kanske kan. Haha.
52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej
53. Vilken var den senaste bok du läste?
Håller på med "min älskade syster" av Joyce Carol Oates.
54. Läser du dagstidningen?
Nej, lyssnar på radio eller ser på nyheterna.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej
56. Dansar du i bilen?
Nej, men sjunger gör jag minsann.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
P3, alltid P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Planering inför Philips 1-års kalas.
59. När var du i kyrkan senast?
Den 13 november 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar