Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 18 maj 2011

Tränar mina gröna fingrar

Vår fina blomgrupp vi köpte i höstas har stått här hemma ett bra tag nu och sett tråkig och vissen ut. Jag har vattnat, väntat på lite blommor men de valde att vara obstinata och hålla sig borta.
Deras misstag, nu ligger de i sopkorgen. Mohahaha...
Blommor har aldrig varit min grej, när jag flyttade hemifrån tyckte jag mest att de var till besvär och jag hade väl aldrig köpt min första blomma om inte mamma hade envisats så förbannat.
Nu nästintill älskar jag dem, ett hem utan blommor är inget hem.
Igår kunde jag till och med sträcka mig till att säga att det var roligt att fixa iordning denna kruka.
Jag tyckte att det blev väldigt fint med, när klängväxten får bli lite större kommer det bli perfekt!

Med nyvunnen "skaparglädje" och en sol som uppmuntrar för fullt ska alla maskrosor få vad de tål idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar