Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 5 maj 2011

Nu har solskenet äntligen nått mig igen!

Jag måste vara en utav de människor som nästan helt och hållet går i ide när det är mulet och tråkigt ute men idag har solen skinit i Kimstad och Norrköping. Efter att jag fick gnälla av mig tog jag med mig Malte och Philip ut på en promenad. Väl ute i solen skakades en stor dos självförakt av och planer för dagen började smidas, planer som inte inbegrep sängen.
In från promenaden blev det frukost. Väldigt sen sådan då klockan var 10:30 och jag hade varit vaken sedan 07:00. Jag vet precis hur man SKA äta men samtidigt är det så satans jobbigt att äta när jag inte är hungrig, bara för ätandets skull. Istället triggar det igång något annat sjukt beteende då jag istället går och är sugen hela tiden fast jag egentligen inte är hungrig. Summan av kardemumman blir i princip alltid överätning, när jag kommer över en viss spärr finns det inget stopp i mig.
Men halv elva smakade min frukost väldigt bra.
Ska nog ge mig själv en chans att strunta i alla matregler och bara äta när jag är hungrig. Iof kan man ju alltid smyga in en frukt mellan måltiderna för att hålla förbränningen igång.

Efter min frukost/ Philips lunch stack vi in till Ingelsta och kikade lite i affärer.
Först blev det ett stopp på Plantagen för att inhandla en liten ros. Fick en blomma av mamma och pappa i påskas men den dog på fläcken, men nu är det fint igen.
Det dåliga samvetet satte inte stopp för mig att i alla fall gå in på H&M och BARA prova kläder. Hittade denna byxdress som jag faktiskt gillade riktigt mycket. Har alltid trott att de skulle vara fula men nej då, ett par högklackat till så skulle det verkligen funka. Vem vill inte gå runt i högklackat och pyjamasliknande kläder till vardags?  Och utan bh till på köpet, himmelriket!

Byxdressen fick tyvärr inte följa med hem för det sa pengaångest ifrån till. Vad som däremot fick följa med hem var en bikini för det BEHÖVER jag faktiskt. En riktigt snygg sak i lila lite skimrigt tyg.
Skulle antagligen passa bättre på en 16-årings kropp (därav slipper ni en bild på mig i den). En lång, slank kropp utan ärr efter kjejsarsnitt, men det skiter jag i. Visar hellre upp mig med lite ärr och skavanker i en snygg bikini än att jag klär mig i någonting som passar bättre på en medelålders kvinna... riktigt där är jag inte än.
Efter att Philip tålmodigt tittade på när jag provade kläder fick han en sats med byggklossar för presentpengarna han fick utav min farmor.
Väl hemma sover lilla pojken som en stock och jag har fått frossat i en medköpt kycklingsallad MED lite dressing, det ni!
Dagen artade sig trots allt.

1 kommentar:

  1. Jag har också alltid tyckta att byksdresser hade tanter på 80-talet. Tills jag provade en... Jag älskar den, hade den på en finfest i stället för klänning. Har även en kort variant på väg hem från hm.

    SvaraRadera