Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

lördag 7 maj 2011

Jag kan fortfarande förvåna

I torsdags efter att jag hade varit i Ingelsta och sett den fina byxdressen drog jag med Robban dit senare på kvällen med förevändning att vi skulle byta hans skjorta som jag köpte fel storlek på. Och när vi väl var inne på H&M kunde jag ju lika gärna få visa byxdressen. Lite tveksam först gav han med sig och erkände att den var riktigt fin (behövde bara lite övertalning först) men han hänvisade mig till att helt enkelt spara...
Efter ett tag trodde han väl att han var smart för då sa han
"Om du städar kontoret imorgon så köper jag plagget till dig."
Kontoret som vi kallar det för har stått med en del flyttlådor ouppackade sedan vi flyttade in, för över ett år sedan. Papper låg överallt och det såg allmänt för jävligt ut för att uttrycka det milt. Riktigt jobbigt att ta tag i med andra ord.
Efter lite förhandling gick Robban med på att köpa "tillhörande" smycken också om jag nu tog tag i kontoret under fredagen.

Ett sådant tillfälle kan ju inte missas! Fick en väldigt snopen, glad och lite fattigare sambo igår.
Min favorit med uppsatt hår
Medan Robban föredrog håret utsläppt på ena sidan
Vad tycker ni?
(titta inte på tvättkorgen och den obäddade sängen!)


Medan jag stod och fjantade mig framför spegeln fixade mina killar maten, grillat så klart.
Nu idag har jag fått tummen ur och tränat, tagit en promenad runt den vackra strömmen och ska snart sätta igång med att städa, göra mig vacker och förbereda mat för ikväll kommer nämligen Lotta och Nicklas!


1 kommentar:

  1. Byxdressen var jättefin! Jag tyckte också det såg finast ut med uppsatt hår :)

    SvaraRadera