Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 18 maj 2011

Uppmaning anamma trevlighet

I förrgår kväll åkta vi tillbaka till Babyproffsen i Norrköping med vår vagn som vi haft i ungefär 24 timmar. Vi förklarade problemet, dvs att framhjulet drog snett och de bad oss att lämna vagnen så skulle en kille ta en titt på den morgonen efter.
Dagen efter är det fixat! Axeln var sned och är nu bytt. Snabbt, enkelt och smidigt gick det.
Jag kan inte betona mycket nog hur skönt det är med rätt människor på rätt plats! Ofta annars när någonting är fel eller när man har något klagamål tycker jag att man möts med en "suck-inställning". Man riktigt kan se på människan hur jobbigt det är att göra någonting annat utöver de vanliga arbetssysslorna.
Men inte denna gång, tack och lov!
Att saker och ting kan gå fel är ju en självklarhet med det är ju hur man agerar och bemöter problemet efteråt som spelar roll. Jag har förut föredragit Babyland, de var verkligen serviceinriktade när man kom med en stor mage i vädret... tyvärr har de inte lika bråttom när man kommer in dit själv.
Men Babyproffsen har verkligen stigit i mina ögon, kul!

Jag blir fasiken alltid nervös så fort jag måste gå tillbaka till affären (vilken det än må vara) för att någonitng är fel, därför är det så upplyftande med ett trevligt bemötande.
Jag HATAR människor med taskig, dryg attityd som inte bryr sig om hur många de trampar på tårna. Tyvärr finns det gott om dem och ibland kan jag själv falla in i den rollen. Men eftersom det är så OERHÖRT otrevligt måste jag vara bra förbannad för att axla den rollen.

Idag var i alla fall vår promenad en dröm! Vi skumpade fram på vår lilla grusväg och det gick så underbart lätt, jag älskar verkligen den nya vagnen.

1 kommentar:

  1. Kul att det blev bra med vagnen till sist. Antar att den kostade en rejäl slant och då vill man ju bli nöjd. Blir så himla avundsjuk på er ibland, vill också ha bebis... Så fort jag har jobbat ett år så ska det förhoppningsvis bli en...

    SvaraRadera