Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 31 maj 2011

Mängder av mat och kakor i mitt huvud

Har precis avslutat en alldeles för lång inköpslista. Varför äter vi så mycket?
Har säkert glömt bort alldeles för många ingredienser för det går runt i huvudet på mig. När jag skriver mina inköpslistor måste alla varor stå i rätt ordning, dvs i den ordningen jag plockar upp dem i affären. Men nu kommer jag inte handla i "min" affär och jag är inte hundra på vilken ordning allt ska stå i.
Sådant irriterar mig. Vilka problem va...

I veckan blir det bakning för hela stora slanten och imorgon bär det av till Tårtverkstaden i Linköping, en affär som jag hoppas håller måttet annars sitter jag i skiten. På söndag blir det ett litet för tidigt 1-års kalas (Philip fyller nästa onsdag) och det ska bli så roligt men innan dess är det minst en miljon saker som ska förberedas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar