Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 24 maj 2011

Öppna förskolan

Det där med öppna föskolan är ärligt talat inte alltid så kul som alla säger att det är. Visst är det trevligt ibland när man känner för det men att känna ett tvång på att gå varje tisdag för att man "ska" är bara jobbigt.
Men idag skulle vi ändå in och veckohandla så då passade vi på när det var babycafé upp till ett år.
Mycket trevligt idag, jag var på humör för det och det är absolut ett måste, sitta och vara social när man inte har lust är bland det värsta som finns. Philip stormtrivdes, kröp runt, babblade och snodde leksaker. Idag försökte han heller inte banka på någon annan bebis så det var skönt. Det är väldigt kul att se så många glada bebisar tillsammans, framförallt att se sin egen så lyrisk.
Det var en liten pojke som var 7veckor gammal som kom mot slutet... Har Philip någonsin varit så liten? Ja, och inte för så länge sedan heller.  Hade kunnat ta med mig den där bebisen hem men det var nog bra att jag inte försökte mig på det.
Vidare till affären för att veckohandla där vi lärde känna halva butiken eftersom Philip skulle flörta med varenda människa han såg.

Från det ena till det andra så har vi provat en ny maträtt ikväll. Jag lät mig inspireras av nya Buffé och denna sallad var jättesmarrig. Länkar receptet och bjuder på mitt härliga amatörfoto.
Melon och halloumisallad med avokadokräm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar