Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 22 juni 2011

Vill spy av äckel!

Jag vet inte vad fasiken det är som händer idag! Ungefär två sekunder efter att jag dammsugit plockar Philip upp ytterligare någonting smarrigt från golvet. Kan inte vara någon fara tänkte jag, jag har ju dammsugit och allt är rent och fint. Inte en smula på golvet, måste vara en väldigt liten smula i sådana fall.
Men det jag och dammsugar munstycket missade var ytterligare en jättestor fästing! Hur tusan kunde jag missa den? Denna gången tuggade Philip åtminstonde inte och han spottade ut fästingen själv.

Malte har nu fått en grundlig genomsökning. Katterna är ju inomhuskatter så de borde inte ha fästing. Visserligen har de mycket päls men man känner ju ändå direkt om de har något i pälsen så de borde också vara uteslutna. Får väl ta fram kammen och ge dem en omgång men först ska jag ta en lång dusch för det kliar över hela kroppen av äckel!

1 kommentar:

  1. Vi har fästinghalsband på Leja, hon får inte en enda fästing

    SvaraRadera