Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 8 juni 2011

Namnsdags och födelsedagsbarn

Igår var det Robert som stod i kalendern och min Robban blev uppmärksammad med en liten räkmacka på kvällen när jag hade kommit hem från gymmet. Mycket trevligt!



Och så idag den 8juni kl 15:50 var det ett år sedan Philip föddes! Det är inte klokt hur snabbt det går, både roligt och sorgligt på ett sätt. Philip hade sitt 1-års kalas i söndags så det blir inget speciellt idag, lite extra mycket lek möjligtvis. Imorse var vi uppe och sjöng för honom, som vanligt blev han jätteglad när vi kom in och ställde sig upp på en gång i sängen. Men när vi började sjunga blev han helt paff så han satte sig igen och såg väldigt förundrad ut. "nu har de blivit alldeles tokiga" såg han ut att tänka.
Utav oss fick han en xylofon och en kulram som båda blev en stor hit. Jag hittade även en sådan söt nappburk som han fick.

Han har också fattat hur man använder mormor och morfars present, gullungen. Andra små framsteg är just det där med steg. Han går för fullt med sin bil och fler och fler steg blir det även utan den, jätteroligt att se.
Min älskade lilla plutt!

2 kommentarer:

  1. Åh, nu har ni massa leksaker att leka igenom!! :D

    SvaraRadera
  2. Ja, alldeles för mycket :P

    SvaraRadera