Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 1 juni 2011

Vilken dag!

Började hurtigt i förmiddags med en promenad, städning och bak. Dumlekakor, enkelt men djävulskt gott, går absolut inte att misslyckas med. För att göra det hela till lite mer utav en utmaning använde jag fasta formar. Skulle jag aldrig ha gjort, fick inte ut de små rackarna och det blev en dubbel sats dumlekakor i sophinken.

Senare på dagen gav sig hela familjen iväg för att handla tårttillbehör i Linköping och köpa mer ingridienser till de där jäkla (otroligt enkla)kakorna. I butiken får vi veta att det är beställning på marsipanen. Jaha, vad ska man göra? Det får bli en tripp till på fredag.
Vidare till Konsum för att köpa mjuka aluminiumformar. Men något sådant visste inte den unga tillförfrågade tjejen vad det var. Men den gamla gubben kunde informera oss att aluminiumformar inte längre fanns kvar i deras sortiment.
Till Ica... SLUT!
Slutligen, på Willys hittade vi vad vi sökte och kunde äntligen åka hem.
Nu sitter jag här, med mat i magen och ska snart ta ut den sista plåten med perfekta dumlekakor.

2 kommentarer:

  1. Spännande! Du måste visa bilder på tårtan sen...

    SvaraRadera
  2. De hade inte de färger jag ville ha så jag får tänka om men jag hoppas att det blir fint ändå

    SvaraRadera