Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 22 juni 2011

Smarrig frukost?

Är det inte skönt de morgnar man kan sitta i total harmoni och njuta av en kopp kaffe?
Det tycker jag i alla fall jag och det var precis vad jag gjorde medan Philip sprang runt och roade sig själv. Som vanligt gjorde han ett besök i hundsängen men när han kom ut därifrån såg han väldigt pilimarisk ut och med munnen full av någonting.
Han brukar kunna hitta hundmat där ibland och det är tydligen väldigt gott.
Eftersom jag inte vill att han ska svälja "hundmaten" var det bara att resa sig från köksbordet för att pilla i munnen på den lilla rackaren.

Det som kommer ut ur munnen på Philip är ett jättestort blåbär! Vad fasiken gör det i Maltes säng for igenom mitt huvud och jag går och slänger det i vasken. Men jag får inte riktigt ihop hur blåbäret har hamnat där så jag tittar lite närmare på det förmodade blåbäret och ser att det är en gigantisk FÄSTING!
Då ser jag också att det forsar massa blod ur Philips mun från den söndertuggade fästingen.
Tvångssköljning vill jag lova. Jag har fortfarande lite gåshud av ett otroligt äckel!
Sedan far det igenom huvudet att fästingar är lika med FARLIGT. Men tydligen inte i magen... sjuksköterskan jag pratade med fick sig ett gott skratt av denna äckliga incident.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar