Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 27 juni 2011

Vilken midsommar

Vilken härlig helg vi har haft, full rulle hela tiden och varken tid eller lust till att sitta vid datorn.
Midsommarafton spenderades först på Löfstads slott kring midsommarstången, inte lika mycket folk som förra året men där hade väl vädret ett finger med i spelet. Philip sprang runt så mycket och var helt fascinerad av både midsommarstången och alla andra barn så när vi väl dansade somnade han nästan i Robbans famn.
Efter dansen åkte vi hem allihopa, vi och gästerna, för att äta sill lunch. Vilket betyder en massa färskpotatis med smör för min del. Bagar-Robert hade köpt med sig brytbröd som han hade bakat på morgonkvisten så jag hade faktiskt köpt hem smör för första gången på antagligen 5 år. Jag önskar att jag kunde säga att det var en stor besvikelse med smör men det var det så klart inte!
Vi fortsatte ha en rätt traditionell midsommar med ömsom sol och regn, kubbet åkte fram, grillen tändes och kvällen avslutades med en hel radda nylärda snapsvisor.

Lördagen var det  väl inte så mycket full rulle här hemma iof. Pizza och slöa framför tv:n i princip hela dagen men det är inte fy skam det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar