Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 17 juni 2011

Drama på akuten

Vilket sjujäkla benpass jag fick till igår... eller kanske inte. Istället tillbringade jag kvällen på akuten med en massa prover och sprutor eftersom jag fick så djävulskt ont i magen igen. Efter ca tre timmar fick jag åka hem utan att få veta vad som felas min mage, alvedon och vila är tydligen botemedlet. Så jag överlever nog ett tag till.

Kvällen blev inte direkt som jag ville men jag måste nog ändå medge att den var lite underhållande ändå. Det var människor med blödande sår som fick polisbesök och en liten tant med ett stort jack i huvudet.
Hon var faktiskt där när jag kom men skulle då gå hem utan att bli sydd men fastnade i väntrummet för att flörta med någon gubbe. Hon var ju påverkad av diverse grejer så det är egentligen bara tragiskt.
Någon timme innan jag blev hemskickad kom tanten in igen, denna gång med ambulans och sin man i släptåg. Hela sjukhuset fick höra hennes vredesutbrott om att hon minsann ville hem och fortsätta att dricka vin vid köksbordet. Men efter en stund tyckte hon att det mest var riktigt roligt att ligga där och skråla.
Som sagt så hade hon sin man med sig så det verkade som att han fick henne att stanna och såg till att bli röntgad och sydd så hon vaknjade nog upp idag med skaplig huvudvärk och ångest.

Själv är jag inte mitt bästa jag idag heller så det är verkligen skönt att bara vara hemma och göra så lite som möjligt. I eftermiddag blir det att fara till Vingåker, fira syster som muckar och klämma i mig smörgåstårta... undrar vad magen säger om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar