Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 31 januari 2011

Wok

Vill dela med mig av ett recept som jag tyckte var väldigt gott. Jag har blivit helt såld på olika woker och denna tyckte jag var lite rolig eftersom den var med ris istället för nudlar.
Wok måste vara bland den mest tacksamma mat att laga, det går snabbt, är enkelt och är väldigt gott!
4portioner Kyckling och tigerräkswok
Strimla och stek 3st kycklingfiléer i olja och vitlök. Lägg i lite tigerräkor och låt steka med i slutet. Ta sedan bort från vämen.
Mät upp 3dl jasminris och 6dl vatten och lite salt, småkoka i 20min.
Strimla 1 purjolök och 2st morötter. Dela minimajs från 1 burk i mindre bitar. Stek grönsakerna i wokpanna eller teflonpanna i olja på hög värme i högst 5minuter.
Lägg i kycklingen, det färdigkokta riset, och 3msk sambal oelek. Rör om allt och toppa med cashewnötter.
Mumma!

2 kommentarer:

  1. Mm, lät gott! Ska provas vid tillfälle, matidéerna tryter ju ibland...

    SvaraRadera
  2. Åh, ibland är det så jäkla synd att Nicklas inte äter fisk/skaldjur och lök. Så kul det hade varit och prova nya maträtter.. Men jag får nöja mig med köttfärsås ;p

    SvaraRadera