Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 14 januari 2011

Fredagsinvägning

Då har jag stått på den där förbannade vågen idag igen. Jul och nyårshelgen har jag inte varit snäll mot mig själv och förra veckan vägde jag närmare 60kg, nästan 2kg upp. Det är inte överdrivet roligt när till och med "tjockiskläderna" sitter åt.
Denna veckan kände jag på mig att det skulle peka neråt och det gjorde det verkligen! Tillbaka till mina 58 igen och den lägsta vikten efter graviditeten. Men denna gång ska jag inte göra samma misstag som ALLTID annars, att belöna min "duktighet" med en massa god mat och tänka "men jag har ju gått ner i vikt".
Nästa vecka ska vågen stå under 58kg så det så!
Så vad har jag gjort annorlunda denna vecka? För det första har jag TRÄNAT sedan har jag försökt tänka lite på portionsstorlekarna och att äta bra och mättande mat.

Sedan är inte vad som står på vågen det viktigaste i världen men jag vill gärna se bättre ut i kroppen än vad jag gör just nu. Jag kommer aldrig bli någon fitnessguru för jag har inte tid eller är ens villig att lägga den tiden som krävs på gymet. 3ggr i veckan vill jag köra och kroppen kommer nog bli riktigt bra på det ändå.
Lite tråkigt är det allt att se alla förändringar efter graviditeten, det är ingenting som blivit totaldemolerat men det krävs lite träning på min numera lite "mysigare" kropp. Vill gärna se att rumpan åker upp någon centimetare, att lår och armar får en fast och fin form igen. Och det viktigaste, min underbara MIDJA vill jag verkligen återskapa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar