Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 27 januari 2011

Lust

Om det är någon som mot förmodan sitter på morgonen och lyssnar på rix morgonzoo, Adam och Gry eller liknande har ni verkligen missat något! Det spelar ingen roll hur träligt man kan må när det är dags att kliva upp ur sängen om morgnarna, på med P3 och Morgonpasset så känns allt mycket bättre.
Känner mig visserligen  lite dum när jag sitter vid matbordet och skrattar för mig själv men Philip tror åtminstone att jag skrattar åt honom så han blir överlycklig.

P3 är med i min egna kampanj att hitta mer lustfyllda saker i livet. För tro det eller ej men det blir ruskigt enformigt att gå hemma hela dagarna. Pratar öronen av Philip och djuren och ännu värre blir det när Robban kommer hem. Sedan (med handen på hjärtat) längtar jag inte ut i arbetslivet heller.
Men jag vill inte att varje dag ska gå i slentrian och att allt ska vara lite lagom grått och tråkigt. Att städa, tvätta och allt annat som hör ett hushåll till är bland det värsta jag vet men jag verkar samtidigt ha växt upp så pass mycket att jag inte klarar av att leva i en svinstia så skiten måste ju göras... av mig.
Så nu letar jag med ljus och lykta efter en hobby som jag kan förlora mig i och som gör alla andra sysslor lite lättare. Ska börja dagen med att bada Philip, det blir jag ALLTID glad utav.
Och en hobby.... jag har fått för mig att jag ska plöja igenom lite klassiker så Jane Austens "Övertalning" ligger på nattduksbordet och en duk som jag ska brodera väntas hem med posten.

Jag hör hur det låter. Gamla klassiker och broderi. Herre min tid, vad tog den hurtiga parytjejen vägen?
Fast jag tror nog att innerst inne har jag aldrig varit roligare än såhär, och dammiga böcker och handarbeten är rätt kul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar