Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 18 mars 2011

Vardagslyx

Igår hade jag en av de bästa dagarna på länge här hemma. En riktig mysdag med en massa lek.
Det underbara med gårdagen började med att ungefär någon timme efter att Robban hade åkt till jobbet vreds en nyckel om i ytterdörren och Robban är hemma igen. Stressad till tusen ropar han att jag måste skynda mig ner för att han måste åka till något möte.
När jag kommer ner står han med en liten konditiorikartong bakom ryggen som han sträcker fram mot mig innan han rusar iväg igen.
Underbart! Jag har aldrig varit speciellt förtjust i kakor eller bakverk innan men det blev det ändring på när jag väntade Philip, så länge det inte är centimetersvis med grädde på.

Med bakverket i sikte bestämmer jag mig att kunna sätta mig ner (själv) i lugn och ro och bara njuta. Och för att kunna göra det var det en hel del annat att göra först. Men till sist så.
Efter att ha gjort mig själv och hemmet skinande rena, lagt Philip för en tupplur satte jag på en rulle med härliga Mark Wahlberg och Christian Bale och bara NJÖT! (hann till och med måla naglarna)
Visade sig att bakelsen var en citronhistoria med maräng. Bland det godaste jag någonsin har ätit, jag som älskar allt som är surt/syrligt. Och det absolut bästa var att den var riktigt STOR.
Min älskling känner mig och jag blev påmind om vilken otrolig tur jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar