Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 24 mars 2011

Kalasgott!

Jag blev inspirerad av Lotta att vara med i månadens matutmaning på Kalasgott. Det är en tävling som går ut på att man ska laga maträtter med kyckling i och eftersom vi äter kyckling så ofta så tänkte jag why not?
Visste inte ens vad Kalasgott var för någonting men det var en väldigt trevlig sida som numera ligger bland mina favoriter.
Jag har en hel del kycklingmåltider från denna vecka som jag skulle kunna vara med att tävla med men jag är osäker om jag har bilder på dem. Det var innan jag visste att det fanns någon tävling... fast det får bli morgondagens bekymmer att leta reda på.

Dagens kycklingrätt var en spicy currykyckling med ett högt betyg enligt oss här hemma.
På tre personer använde jag 3 kycklingfiléer som jag skar upp i småbitar, stekte i olivolja.
Kryddade med curry, gurkmeja och chili explosion (kan verkligen rekommendera den kryddan!)
Hällde i någon halv deciliter vatten och lät det puttra in sig ordentligt. När vattnet är bortkokat har man i en burk lätt creme fraiche.
Servera det med basmatiris och en grönsallad så har du en smarrig vardagsmåltid.
Jag är varken en mästerfotograf eller har en stor flashig kamera så då får mobilen ställa upp. Resultatet av bilden lämnar mycket att önska men maten smakade bra för det.

1 kommentar:

  1. Åh, det måste jag prova :D chili explosion har jag aldrig hört talas om! men det låter som att det något i min smak :D

    SvaraRadera