Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 1 mars 2011

Drömmar

Det här med drömmar på nätterna tycker jag är väldigt intressant. Särskilt när de är väldigt konstiga, kanske har någon symbolik som man måste gå och grubbla på och överanalysera.
Jag tror nämligen att våra drömmar är ett sätt för det undermedvetna att spela fritt, när vi är helt avslappnade och saknar spärrar. Fast bara för att det undermedvetna har fritt spelrum tror jag inte att allt behöver vara glasklart utan att det istället ofta handlar om symbolik. Jag tror alltså att drömmar i de allra flesta fall betyder någonting eller är ett sätt att bearbeta någon känsla.

Då till min dröm inatt som jag tyckte var så otippad och lustig att jag låg vaken efteråt och försökte memorera för att inte glömma bort den.
Drömmen handlade om att jag cyklade runt i Stockholm och varstans dök Brad Pitt upp promenerandes med en barnvagn med en flickbebis i. När jag hade sett honom för sjuttioelfte gången tog jag mod till mig och cyklade fram och började prata med honom på pinsamt knacklig engelska.
Samtidigt som han sa att han tyckte det var så jobbigt att bli igenkänd överallt och att aldrig få vara ifred pratade han glatt på och var trevlig.
Jag ville inte vara i vägen eller till besvär så jag försökte få samtalet kort och frågade om jag fick ta ett kort på oss tillsammans. Givetvis fick jag det!
Vi tog flera stycken med huvudet tätt tillsammans men ingen av korten blev bra. För på alla kort såg Brad Pitt ut som "Lill-Erik" som var med i gårdagens "Halv åtta hos mig".
En rockkille med långt, svart hår.
                                                    

Vad tusan kan den drömmen ha handlat om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar