Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 13 juli 2011

Går bort mina bekymmer

Igår var ingen rolig dag här hemma. Robban som brukar vara iväg hela dagarna trivs bra med semester och bara att vara hemma, pyssla och bära in den där stora vedhögen. Det gör inte jag...
Eller visst tycker jag att det är skönt att vara hemma och inte göra speciellt mycket men jag blir nog lättare uttråkad, då kryper det i hela kroppen och jag vill hitta på någonting. Vad som helst!
Igår var en sådan dag, jag gick och pysslade här inne (läs städa, städa och städa) samtidigt som jag passade/lekte med Philip som inte var på sitt nöjdaste humör han heller.
Riktig skitdag helt enkelt.

Efter middagen lyckades jag tjata till mig lite egentid, det är helt otroligt underskattat att få vara helt själv!
Här vände min dag, eller kväll ska jag väl snarare säga. Jag hade ingen som helst lust med det inplanerade gymmet så det blev en härlig långpromenad. Till Skärblacka och ica för att vara exakt.
Helt otroligt skönt att bara få promenera, vara själv med bara sina  tankar och bra musik. Jag tror att det kan vara strax under milen ena hållet och det tog ungefär 80 min, sedan var det bara att knalla hem igen.
Om ni inte redan listat ut det var det detta som lockade:
En timme senare, när jag traskade på i skogen igen och in njöt alla goda skogsdofter tyckte jag att det luktade svamp inblandad i all mossa och fukt.
Och mycket riktigt!
Årets första kantareller! Om det inte vore för grannarna hade jag nog jublat rakt ut.
Så dagens fångst blev choklad och en kantarellsmörgås, faktiskt så att det var värt att ha en riktig skitdag för detta.

1 kommentar:

  1. Oj, det var ju rätt mycket svamp du hittade för att vara i juli! Det vore kul att komma över nån dag nästa vecka :) Så kan vi plocka lite blåbär

    SvaraRadera