Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

söndag 25 september 2011

Söndagsutflukt till Enköping

Imorse när vi klev upp och åt vår frukost så där behagligt sent för en söndag bestämde vi oss hux flux för att ta en tripp till Enköping. Min syster flyttade dit för någon månad sedan och skamligt nog har jag inte sett hennes lägenhet än.
Sagt och gjort packade vi in oss alla i bilen och stack iväg, precis som en söndag ska vara. Påhittig och spontan.
Lägenheten var jättefin, liten men med otroligt smart planlösning så att varenda kvadratmeter blev utnyttjad. Sedan hade hon inrett den så fint... där har jag ett och annat att lära.

Efter att ha smockat i oss goda, hemlagade kakor och vaniljkrämsbullar gav vi oss ut på "stan". Jag måste säga att Enköping var mysigt. Rätt lagom storlek, pittoreskt och lummigt (älskade att det var så lummigt).
Det blev en vedugnsbakad pizza på stan innan vi gav oss in i en utav parkerna.
Jag "hittade" en kyrkoruin och en runsten så där var min dag gjord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar