Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 26 september 2011

"Diet"

Min diet kommer INTE bestå av att äta en massa kosttillskott, bantningspiller eller diverse proteinpulver. Den kommer heller inte att gå ut på att utesluta varken fett eller kolhydrater.
Jag kommer alltså inte trendbanta för jag tror inte på det. Vad jag vill är att få en hyfsad bra kosthållning, sedan om jag äter bröd och vitt ris ibland är helt ointressant.
Jag ska hålla en "normal" och vettig kost som jag blir mätt på så att jag slipper gå och vara sugen på godis och till slut ge upp för det suget och åka in och köpa sötsaker i massor.
Om det är något som ska reglera vikten och framför allt formen så får det bli träning. Jag väljer antagligen den absolut långsammaste vägen men jag tror att det är en väg som vinner i längden.
Det handlar trots allt om att ändra vanor och en hel livsstil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar