Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 8 september 2011

Singelmamma?!

Ok, en eloge till alla singelmammor (och pappor) där ute, i alla fall till er som gör det bra.
Hur klarar ni det?
De senaste två dagarna har jag agerat singelmamma på låtsas då Robban har varit iväg och jobbat och nu är jag så TRÖTT! Huvudvärk, trött i kroppen, trött i huvudet, you name it!
Men det har gått bra. Jag har hållt Philip sysselsatt och lycklig så att han inte varit grinig över att pappa inte kommer hem, vilken han brukar kunna bli. Jag tror jag måste ha världens gladaste och kramgoaste unge här hemma idag. Han är rätt trött han med efter en dagisvecka så jag skulle ljuga rejält om jag inte sa att det är rätt skönt att han ligger och sover middag nu.
Det var lite hjärtslitande igår kväll när Philip gång på gång sprang till ytterdörren och ropade "mam-mam", vilket betyder pappa... Och när han, låt oss säga, pratade med Robban i telefon blev han en liten solstråle och sprang direkt efter samtalet till ytterdörren. Med samtal menar jag att Robban är i andra änden och pratar i sin lenaste stämma medan Philip ömsom lyssnar spänt och ömsom försöker äta upp mobilen.
Men ikväll kommer Robban äntligen hem igen! Semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar