Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 10 januari 2012

Hemliga telefonsamtal och mat

Idag har varit en väldigt bra dag, full fart precis som vanligt. När arbetsdagen började lida mot ett slut fick jag ett väldigt roligt och efterlängtat samtal sedan får vi väl se vad det blir utav det. Spännande och pirrigt är det!

Annars har jag börjat bli riktigt duktig på att planera veckomatsedeln. Det var svårt när jag började jobba att tänka på att maträtten jag hade inplanerad också skulle hinnas med att göras. Men nu har jag lyckats hitta en bra balans mellan enkelt, gott, välbekant mat och lite nya spännande recept.
Eftersom jag jobbade hela dagen idag blev det spaghetti och köttfärsås som serverades. Gott, enkelt och framförallt går det snabbt att göra. För att dryga ut färsen och göra såsen matigare häller jag i kidneybönor. Hela familjen var väldigt skeptiska mot detta i början men det har blivit en succé.
Eftersom jag aldrig tycks vara mätt, bokstavligt talat, ska jag bre mig ett par knäcke med mosad avokado och kalkon och sedan mysa ner mig framför Grey´s Anatomy och Desperate Housewives. Vilken tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar