Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

lördag 14 januari 2012

Fredagsmys

Igår var en stor dag för Philip då han skulle klippas hos frissan för första gången! Jag har tröttnat på att han får en pottfrisyr så fort jag klipper honom så jag tänkte att jag kan ju hålla efter den nya frisyren han skulle få... jag inser nu att det absolut inte kommer att gå.
Dagen började dock med en liten tabbe. När jag och Philip kom in till frisörsalongen såg tjejerna väldigt frågande ut. Jag hade tydligen bokat tid hos en annan frisör men jag vet inte hos vem, jag måste ha blandat ihop de båda namnen, oops. Men de jag gick in till (och hade tänkt klippa Philip hos hela tiden) hade tid.
Trodde att det skulle bli världens kamp men det gick hur bra som helst, min lilla snutt var så duktig.
Det fina resultatet.
Sedan flöt dagen bara på och när Robban kom hem inledde vi fredagsmys. Philip skulle absolut dricka saft med sugrör precis som mamma. Han brukar inte fixa det riktigt men igår hade han helt plötsligt blivit en stor pojke som förstod hur man skulle göra.

Sen dukade vi upp lite ost och vin gottis.


Philip festade på vindruvor och Tom&Jerry-kex.
Denna kväll slår en krogensväng tusen gånger om.


1 kommentar:

  1. Ja vist saknar man inte att springs på krogen varje fredag och lördag :)

    SvaraRadera