Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 28 oktober 2011

Teknologin vs. riktiga sociala kontakter

Igår kväll var jag inne i stan och tog en riktigt lång och mysig fika med Sandra. Vi satt med våra kaffekoppar och pratade sönder varandra.
Strax innan vi skulle gå kom ett par tjejer i över tonåren och satte sig vid ett bord bakom oss. De hann inte mer än att få av sig jackorna innan mobilerna kom fram och de fotade varandra. Sedan satt de tysta och knappade på sina telefoner, jag antog att de bloggade.
Men är det verkligen så intressant för omvärlden att veta vem man fikar med i samma stund som man gör det? När jag träffar någon så vill jag också TRÄFFA personen och jag skulle ta rätt illa upp om mitt sällskap satt klistrad vid sin mobil.
Nya generationen? Jag är bara 24, men börjar jag bli gammal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar