Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 12 april 2011

Min kära, viktiga, egna tid!

Jag försöker att gå upp klockan sex om morgnarna istället för när Philip vaknar. På så sätt får jag en timme för mig själv då jag antingen kan ta en cykeltur, åka till gymmet eller bara ta en överdrivet lång dusch.
Skönt att starta dagen med egen tid har jag märkt, så pass skönt att jag (oftast) gladeligen offrar en timmes sömn.
I morse var tanken den att jag skulle åka in till gymetm och köra ben... skulle inte vara allt för tokigt att få en skaplig strandkropp. Men av någon underlig anledning vaknade Philip 10 minuter innan min klocka ringde... Varför? Han är annars väldigt punktlig. En morgon går ann men jag hoppas att han inte tänker göra det till någon vana för det orkar jag helt enkelt inte, vill ha min timme men inte tillräckligt mycket för att gå upp klockan 5.
Fast idag är det öppna förskolan som gäller så då borde jag ha en trött liten snutt som sover sina vanliga timmar imorgon. *HOPPAS* Jag ska försöka att inte måla fan på väggarna... än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar