Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 2 november 2010

Jag lever och jag har bakat

Det blir inte mycket bloggskrivande men dagarna flyger iväg och att sitta vid datorn prioriteras inte lika högt som förut. Sedan känner jag väl att mitt liv är rätt så lugnt, stilla och ointressant för andra att läsa om så det är ingen jättesporre att skriva. Fast den största anledningen är väl att jag själv tycker det är så tråkigt att skriva om hundpromenader, bebisbus och städning för det är ungefär det jag gör om dagarna.

Lite bakningsbilder tänkte jag bjuda på i alla fall från förra veckan. Dopet närmar sig så lite mer kakor måste jag sno ihop. Förra veckan blev det sega chokladmuffins som är grymt goda även fast de inte ser mycket ut för världen och havrekakor. Jag misslyckades med 4 plåtar havrekakor men en blev bra så de fick Sebbe ta och mumsa på sin födelsedag istället.






Sedan hade vi som sagt en 12-årsdag att fira. En prinsess och en chokladtårta ville Sebastian ha så det fick det blev. Marsipantårtan blev väl inte helt lyckad till utseendet men jag gjorde mitt bästa och smaken var det inget fel på.
Vad händer nu? Tvätt och sedan ska jag se till att jag och Philip kommer iväg till öppna förskolan för första gången. Lite pirrigt ät det allt.


1 kommentar: