Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 26 november 2010

Fredagsmys!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår var jag på G, men inte blev det mycket gjort för det. Igår påbörjades operation "hålla Philip vaken mer på dagarna". Det gick bra förutom att det är rätt tidskrävande och påfrestande. Men det gav lite utdelning då han somnade 30 minuter tidigare på kvällen... 22:30.
Men spisen drogs ut och alla hemskheter där bakom tvättades bort, spisen själv fick sig också en rejäl omgång och är nu som ny. Röjde bort en hel massa skit i högarna som växte i sovrummet. Alla lister och dörrar tvättades, hur kan det bli så mycket skit?
Idag ska jag "bara" tvätta sängkläder, dammtorka, tvätta speglar, toaletten, dammsuga och eventuellt torka golv. Sedan blir det JULPYNT för hela slanten!
Kan inte fatta hur jag någonsin har kunnat klaga på städningen i lägenheterna. 41kvadrat och sedan 73, tänk om jag hade fattat då hur lätt det faktiskt är hur framförallt hur fort det gick.

Först blir det Maltepromenad. Har skylt på att det är jobbigt att dra barnvagnen i all snö i två dagar nu. Men det är bara att inse att den bortskyllningen inte håller, så nu ska vi ploga oss fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar