Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 30 november 2010

My hair

Gårdagskvällen spenderades i en frisörstol inne i stan där jag ägnade tre timmar åt att få håret färgat och klippt. Planerna var att bättra på min nya färg, klippa topparna och behålla samma frisyr jag haft ett bra tag nu. Som alltid när jag sitter hos frisören översköljs jag av en våg av impulsivitet och denna gång lät jag mig svepas iväg.
"Har du förslag på en annan frisyr?"
Och det hade hon minsann, en pageliknande sak fast inte så kort som jag har haft innan men ändå någon decimeter kortare än vad jag nu är van vid. Kanske lite osmart med tanke på att jag vill ha så långt hår som möjligt utan att det ser för tunt och risigt ut men det var givetvis bortglömt i stunden.

Från salongen gick jag lite tveksam men ändå nöjd. Man kan aldrig ha en rättvis uppfattning utan att man har fått pillat lite själv i håret. Sagt och gjort, nu har jag pillat själv i det och ... JAG HATAR DET!!!
Jag känner mig så ofeminim, tråkig och osexig. Om jag hade haft en grym kropp hade det funkat men nu har jag bara en okej kropp som för tillfället har ett extra lager "lull lull" så frisyren är en jävla MAMMAFRISYR!

Positiva saker? Det växer snabbt! Hon klippte i gränslandet mellan fint och risigt hår så när det nu blir långt kommer jag ha en grym kvalité och sist men inte minst, det är tack och lov mösstider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar