Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 8 november 2010

Lillsnutten blir 5 månader idag

Det är helt otroligt hur snabbt tiden har gått. Dessa fem månader har bara susat iväg och jag kan inte fatta att han har blivit så stor! Tänk om de första fem månaderna av graviditeten hade gått såhär snabbt, då hade det varit en barnlek. Men den tiden släpade sig fram minsann.
Även fast jag ibland kan önska att tiden stannar upp lite så är det ändå skönt att det har gått snabbt. Jag är glad att jag slipper all stress och förvirring som infann sig i början. Alla skrik jag inte förstod vad de betydde, vardagen som inte hade någon struktur, allt annat som blev lidandes och bara samlades på hög, alla sömnlösa nätter och sist men absolut inte minst alla människor som jag helt plötsligt kände som promt skulle hit och se på den nya bebisen i all stress.
Men allt det där känns ändå väldigt långt bort och även fast jag ibland kan gräma mig över att aldrig få någon egentid blir allt bara bättre och lättare hela tiden.Samtidigt som jag kan längta ut till att börja jobba fasar jag för den dag då jag är tvungen att lämna bort min lille plutt på dagis. Lite avundsjuk är jag allt på de få föräldrar som får vara hemma hos sina barn jämt och ständigt.

1 kommentar:

  1. Kul att det känns som att det blir bättre och bättre. Jag håller förresten på att läsa en kurs i svenska n som handlar en del om tal och tidig språkinlärning. Rätt intressant hur mycet de små krabterna kan egentligen. Så om ca en månad börjar han nog "prata" mer och mer :) Kram

    SvaraRadera