Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

söndag 7 november 2010

My lovely weekend

Det går ju inte att komma ifrån att fredagen är den absolut bästa dagen i veckan. Man är trött till tusen men två hela lediga dagar väntar runt hörnet. Jag är ju ledig jämt kan man tycka men så är det inte direkt. Det är rätt mycket jobb att städa, tvätta, plocka, laga mat. Mitt i allt har jag en liten kille som vill ha uppmärksamhet och när jag väl har hunnit undan alla sysslor är det bara att börja om...
Men på helgen pausas hela maskineriet lite och det är helt underbart.
Denna helg firades som sagt in med en planka som jag lyckades suveränt bra med. Det syns inte så bra på bilden men det är med fläskfilé baconinlindad haricot verts, kantareller och bearnaisås.
Efter plankan somnade Philip för ovanlighetens skull redan 20:30 så vi passade på att lägga oss redan 21:00, det är en perfekt fredag det.

Lördagen skulle vi skynda iväg till stan för att hitta maskeraddräkter till Ericas halloweenfest. Men vi kom aldrig så långt. Det var frukost, Maltepromenad, plocka i ordning i köket (som jämt är stökigt trotts ett evigt plockande), lövkrattning och sedan var klockan för mycket.
Så det blev maskerad utan utklädnad men trevligt hade vi ändå. Lite tacos med Robbans föräldrar och hela syskonskaran med respektive. Philip fick låna en liten fängelsemössa och sin farmors skarvs som han blev helt kär i, så lite utklädd blev han till slut.

Idag började vi med en riktig smarrig frukost... Pannkakor, oops!


Sen  har det ÄNTLIGEN blivit Ikea! Underbart.
Philip fick en ny barnstol då vi inte var överförjusta i den vi fick låna utav mina föräldrar.
Han fick också lite bestick, som vi inbillade oss att han behöver och heltäckande haklappar som jag tror blir jättebra.

Vi inbillade också oss att han behövde en badhandduk, för det går ju absolut inte att använda vanliga handdukar, de är ju inte formade till kaniner...

Och till det viktigaste, och roligaste. Lite julpynt! Jag trodde att Ikea skulle ha mycket mer så jag blev lite besviken men vi hittade lite julgranskulor och julstjärnor. En start i alla fall.
En pysseltidning fick också följa med hem så nu ska jag bland annat göra egna glasunderlägg.
Denna jul ska firas hemma hos oss, jag har aldrig hållit i julafton innan så det är lite extas över det hela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar