Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

tisdag 9 november 2010

Denna dag blev inte alls som jag tänkt mig

Hela min dagsplanering har fallit helt platt. Allt det roliga vi skulle göra har mer eller mindre skitigt sig.
Mitt samtal med CSN tog inte alls den vändning som jag med min logik hade tänkt mig. Fy fan för CSN och deras anställda! Hur hittar de sin personal? De måste ta in de människor som har varit de mest otrevliga, dryga och osympatiska under arbetsintervjun.
"Walk it off" tänkte jag. Jo, tjena! Vet ni hur jäkla jobbigt det är att gå och skjuta på en barnvagn på en väg som inte är skottad? Lägg till en stor vovve som är exalterad över all snö och då helt plötsligt glömmer bort hur man går fot. Fast promenaden hade nog gått lite lättare om jag hade letat upp några kängor istället för gympaskor så att jag åtminstone slapp halka omkring på vägen... Hur som helst gav jag upp och vände efter en stund. Ännu argare tog jag tag i skottningen, det hjälpte.

Skulle egentligen vara på öppna förskolan nu men det ville sig inte heller. Philip är skitförbannad! Vet inte om det är tänder som spökar, om han har ont i magen eller om han bara är trött. Nu sover han i alla fall igen så jag fick en eftermiddag att ägna åt vår gigantiska tvätthög istället.
Men så blir det, oftast är det ingen större idé att planera någonting. Det blir ändå som det blir.
Nu hoppas jag bara på en gladare kille när han vaknar så att jag slipper gå och storhandla med en skrikandes bebis. För iväg och handla MÅSTE jag (tyvärr) komma idag.

2 kommentarer:

  1. Varför ringde du csn? Nåt på g? *nyfiken*

    SvaraRadera
  2. Nej, jag tänker inte börja plugga igen... inte nu i alla fall. Det handlade om lite återbetalning och sådana roliga saker bara

    SvaraRadera