Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

onsdag 10 november 2010

BVC och 5månaders-sprutan

Klockan 09:00 imorse hade vi en tid på BVC, det var två månader sedan vi var där sist så jag var rätt nyfiken på hur mycket Philip skulle väga och hur lång han är. Som vanligt upptäckte jag att jag höll på att komma försent när jag stod och "piffade till mig". Då är det ett ypperligt tillfälle att tacka snön och kylan för det är ju bara att dra på sig en mössa så sparade jag snabbt in tio minuter på håret.
Jag lyckades komma i tid fast jag höll laglig hastighet, jag hatar att komma för sent så det var dagens lilla mirakel.

Nu till Philip, som jag redan visste är han en stor och stark kille. Hela 7342g vägde han och var 66,7cm lång. Jag tycker verkligen att han är riktigt stor men det är väl för att han är lång, han låg lite under snittet i vikten. Men vad ska man göra? Han äter långt mer än vad det står på rekommenderade portioner så han måste ha en jäkla ämnesomsättning. Jag fick en massa bra råd kring maten och bajset också utav sköterskan. Jag hade samlat på mig ett gäng frågor som var skönt att få svar på.
Han klarade också de "tester" som han inte behöver klara förren om en månad så då pyste jag så klart över av stolthet.
Sedan var de dags för den fruktade sprutan, en i varje ben. Men det gick som sist, väldigt bra. Han skrek vid sticken men lät sig tröstas fort. de biverkningar han får är att han blir väldigt trött så nu ligger han och sover för fullt fast han antagligen borde äta. Men om han behöver sova så är det så.
Jag fick även beröm för hur jag och Philip hanterade sprutorna (tröstningsbiten) så det gjorde min dag.

Sprutor är aldrig roligt så det fick bli lite välförtjänt shopping efteråt.
Först lite bodies och raggsocker.
Jättehäftiga hängselbyxor och två pyjamaser.
Som vanligt misstänker jag att kläderna är för stora men det brukar bli bra när jag köper en storlek större än vad jag skulle vilja göra.
Sen lite smått till mig. Det blev girlanger av små hjärtan... fast jag tänkte ha en liten annan användning för dem.

Nu ska jag titta till min sovande lilla snutt igen för att kontrollerna för femtielfte gången att allt är bra.

Såhär skönt sover man efter sprutorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar