Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

söndag 21 november 2010

Helgen i Linköping

Oj oj, vad roligt vi hade i fredags när vi var på middag hemma hos Lotta och Niklas. Jättegod mat var vi bjudna på, kameran var med och jag var redo för en massa kort men som vanligt föll det i glömska.
Men det serverades i alla fall snitt till förrätt med avokado och gravad lax, riktigt mumma säger jag som avskyr gravad lax så det är ett gott betyg.
Till huvudrätt bjöds grekisk pytt i panna som jag absolut ska kopiera här hemma, till den var det en kall vitlöksås med lime som säkert var jättegod gissar jag. Den glömdes nämligen i kylskåpet hela kvällen, men lika glada var vi ändå. Så till efterrätten, fläderparfait... ojoj vad gott!

Efter middagen plockades sällskapsspelen fram, jag är en sådan nörd på spel så det finns nästan inget roligare. Lite väl mycket blodigt allvar för mig och det märktes väl på det sista spelet, men  roligt hade vi ändå.
Som vanligt flög tiden bara iväg och vips så blev klockan 3 på natten. 04:45 kom jag äntligen i säng här hemma efter att ha nattat en grinig pojke som inte ville bli väckt efter bilresan.

Igår kväll var vi också i Linköping hos Robbans syster Helen och hennes sambo Emil. Där bjöds det pizza och wii spel. Nerverna var på helspänn när guitar hero plockades fram och även den kvällen blev väldigt trevlig.
Hektisk helg och fasiken vad skönt det är med latissöndag nu. Nästa lördag blir det JULBORD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar