Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

torsdag 22 september 2011

Träningsmotivation? HJÄLP!

Jag har så svårt att hitta tillbaka till träningen och att tycka att det är roligt. Vad motiverar mig då?
Jag vill träna för att få en slankare, fastare och snyggare kropp, det är den ytliga motivationen. Det som är mer betydande är att jag också mår så satans bra av att träna, jag blir oövervinnerlig!
Men som det känns nu känner jag mig bara fjantig på gymmet, jag passar verkligen inte in! Det sitter väl mest i mitt eget huvud men jag får en stor klump i magen när jag ska försöka åka in till stan och gymma och så vill jag inte ha det!

Det som drev mig som mest då jag faktiskt hade bra träningsrutiner var en måttlig dos av självförakt och missnöje. Då tränade jag minsann och tyckte att det var roligt. Samtidigt spelade det ingen roll hur fast rumpa jag fick för jag dög fortfarande inte i mina egna ögon.
Idag är jag ändå nöjd, visst vill jag bli bättre men jag trivs bra ändå. Visst hittar man lite kärlekshantag och lite mys vid magen men en storlek 36 sitter bra och jag kan inte klaga allt för mycket. Trygg i sin kropp, nöjd och belåten eller egenkär, kalla det för vad ni vill men det funkar!
Så var är det där självföraktet när jag behöver det?

Jag vill ju så gärna men att "just do it" verkar inte funka. Jag ser mig själv som en hälsosam och hårt tränande tjej men jag måste ju börja leva upp till det igen!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle vara överlycklig om jag kunda ha stl 36 (och jag har inte varit gravid)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du är duktig, du har ju varit gravid och dem kilona tappade du väldigt snabbt tycker jag :)

    SvaraRadera