Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

fredag 8 oktober 2010

Min "vara själv" kväll

Det blev väl inte riktigt som det var tänkt igår men blir det någonsin det? Kvällen började med att jag mötte upp Sandra och vi köpte våra biobiljetter. Inception gick fortfarande här i Norrköping så jag var väldigt nöjd och glad, är inte direkt var dag man kommer iväg på bio med en liten hemma.
Sedan knallade vi vidare mot en indisk restaurang (Indra) som jag har ätit på en gång förut och tyckte var väldigt god. Men när vi satt där på restaurangen och vi fått in vår mat kom jag till slutsatsen att när jag var där sist var jag gravid i 6:e månaden och tyckte allting var gott. Nu tyckte jag maten var väldigt tråkig och medelmåttig så det blir inga fler besök där för min del. Det går inte att komma ifrån att jag vill ha grönsaker till min mat.
När vi satt här började Sandra må väldigt illa och blev bara grönare och grönare i ansiktet.
Snabbt ut i friska luften. Sandra mår bättre, jag lyckas ta ett rejält snesteg i mina klackar på minst 5cm. Ner i backen med mig.. aj. Foten känns ok, bra. Ingen såg, ännu bättre!
Vi kommer igenom reklamerna på biografen men strax innan filmen ska börja stegras Sandras illamående igen och hon var tvungen att gå hem. Väldigt tråkigt men det är inte mycket att göra åt.
Så det slutade med att jag gjorde någonting som jag aldrig trodde att jag skulle göra...gå på bio själv.
Jag kan ju säga det att filmen var precis lika bra ändå, helt otroligt bra till och med.

Så min ensamma kväll blev verkligen ensam. Och foten... jo, den har fått en hel natt på sig att bli väldigt mycket värre så vi får se vad jag ska göra med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar