Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 4 oktober 2010

God damn you tumme!

Först en fundering kring spädbarnsvantar. VARFÖR är det en tumme på vanten? Hur tänker den som sytt dit den där tummen? Man skulle kunna tro att jag håller på att tortera ihjäl Philip av skriket av dömma då jag sätter på honom ytterkläderna så att leta rätt på tummen är uteslutet.
Söt är han i alla fall vid vantpremiären.
Sedan måste ju Robbans "slit " med ytterbelysningen uppmärksammas. Denna stackars lycktstolpe har flyttats runt på tomten men nu har den fått sin plats och får förhoppningsvis sällskap av en kompis snart.

2 kommentarer:

  1. Jag har funderat och förbannat mig över samma sak... Det finns ju ingen vettig anledning till dessa jäkla tumvantar för såna småttingar!!

    SvaraRadera
  2. Förstår problemet. Har ju jobbat en del på dagis och där uppstår samma problem när föräldrarna tar med fingervantar till ettåringar. Tar ett tag innan alla fingar är på plats. Plus att det blir ju kallare om Philip har tummen helt själv...

    SvaraRadera