Välkommen in i mina tankar och funderingar kring livet i stort. Mycket bebis, mycket viktsnack och en massa härlig vardag.

måndag 25 oktober 2010

Helgreumé

I fredags när jag var allmänt grinig och deppig kom Robban hem och gjorde ett försök till en trevlig kväll med kött. Kött funkar alltid och att slippa laga mat funkar ännu bättre så just i fredags var det skönt att ha en lite extra omtänksam pojkvän.
Lördagskvällen spenderades i Linköping på inflyttningsfest. Farmor, farfar och faster Johanna var barnvakt och det gick väldigt bra.  De verkade tycka att det var kul och jag är bara glad att det funkade, men Philip är å andra sidan en väldigt snäll liten kille. Det är bara jag som är så orolig och nojig fast det släppte (som det brukar göra) när vi kom untanför dörren.
Kvällen blev väldigt trevlig och det var skönt att komma ut lite, det är absolut underskattat. Tyvärr slutade kvällen väldigt tidigt för vår del i och med att vi hade ett tåg att pass men tur var väl det. För satan va trötta vi var när vi väl fick känna efter.
Så söndagen blev en riktig slappardag då vi åt en massa onyttig mat och sov bort nästan hela dagen i soffan. Lillsnutten har dragit på sig en förkylning så han spenderade nästan hela söndagen åt att sova han med.
Men nu är det vardag igen och det är ändå rätt skönt. I helgen blir det kalas för Sebastian som fyller 12 år så det blir till att ställa sig att baka, fast det gör jag så gärna!

1 kommentar: